Header Image
Home / Fasciatherapie

Fasciatherapie

Bij deze methode wordt er niet slechts gekeken naar het gebied van de klacht zelf, maar naar je houding en beweging als geheel. Fascia is een ander woord voor de bindweefselvliezen die alle spieren, botten en zenuwen omgeven, en ook de vloeibare gel die tussen deze vliezen zit. De vliezen zorgen er voor dat alles met elkaar verbonden is en goed kan samenwerken. De gel maakt het mogelijk dat bewegingen soepel verlopen. Fascia bevat veel meer zenuwuiteinden (‘sensoren’) dan spier of bot. Uit recent wetenschappelijk onderzoek blijkt dat pijn, stijfheid en balansproblemen meestal veroorzaakt worden door problemen in de fascia. De fasciatherapeut is er speciaal in getraind deze problemen snel op te sporen. En gelukkig is fascia, ook nog tot op late leeftijd, meestal heel goed te beïnvloeden. De behandeling zorgt veelal direct voor verlichting en leidt tot vermindering of volledige oplossing van de klachten.

Zo nodig wordt er ook gekeken naar voeding, slaap, ademhaling en stress, en alles wat jou als mens maakt. Dit is ongekend in de ‘reguliere’ fysiotherapie.

D.m.v. gerichte fasciatraining kan je lichaam weer optimaal functioneren. Het kenmerk hiervan is dat je nooit lokaal traint, maar je hele lichaam. De focus ligt op veerkracht. Drie heel effectieve vormen van fasciatraining zijn: clubbell training, power walking en touwtje springen.

Lees meer informatie in mijn blog : https://www.csfysiotherapie.nl/fascia-therapie/

En houd de Facebook pagina in de gaten voor fasciatrainingsgroepen hier buiten in de mooie omgeving en in het bos!

• Keren klachten in bijvoorbeeld onderrug, nek of schouder vaak terug?

• Heb je een nieuwe klacht die niet spontaan geneest of heb je al jaren last van pijn?

• Word je steeds weer belemmerd door die terugkerende sportblessure terwijl je eigenlijk je prestaties wilt verbeteren?

• Geeft röntgen, CT of MRI-onderzoek geen verklaring voor je klachten?

• ‘Onbegrepen pijn’, of ‘zit het tussen je oren’?!

• Wil jij een behandeling gericht op de oorzaak, niet het symptoom?

• Gaat door reguliere oefentherapie je pijn niet weg of wordt het zelfs erger?

• Wil jij nou eindelijk echt eens weten wat er aan de hand is en wat je er aan kunt doen??